27. feb. 2010

En hyldest til sushi

Som I nok allerede har regnet ud (hence de mange sushi indlæg her på bloggen :p) så er jeg helt tosset med sushi. Og i tirsdags prøvede jeg et nyt sushi sted her i Århus, nemlig Sota sushi bar i Vestergade. Og jeg kan konstatere at jeg nu har fundet et nyt yndlings sushi sted! Haps det var lækkert! Rigtig lækker og hyggelig indretning af stedet og sushi'en var top kvalitet. Og så var det ikke engang fordi det var mega dyrt. Jeg fik en choice 1 menu med 8 nigiri og 8 hose maki for 175 kr. Til sammenligning koster 12 stykker (6 nigiri og 6 maki) 139,- på mit 2. yndlingssted, Soya i Jægergårdsgade. Man må også sige at Sota's website er en del mere indbydende end Soya's.

Photobucket
Hjemmelavet sushi som jeg lavede med min dejlige veninde Trine :D

Men nok om det! I aften skal jeg nemlig selv lave sushi, sammen med min dejlige veninde, hendes kæreste, og deres kammerat. Det er så hyggeligt at lave selv og det smager lige så godt som det man køber. Jeg vil anbefale folk at købe ris, tang, ingefær og wasabi i en lille kinesisk biks. Der ligger blandt andet én her i Banegårdsgade. Det er en del billigere end at købe det i supermarkeder. Man kan også købe bambus måtter derinde.

Today I am going to make sushi with some friends. I love sushi, and I've found a new favourite sushi place here in Aarhus called Sota sushi place.

2 kommentarer:

  1. Årh hvor sku du bare ha sagt det ! Jeg er gået helt grassat og vil lave min egen sushi ! Den man kan få på Frederiks Alle er sku så kedelig... ;)

    SvarSlet
  2. Hehe det er nemlig rigtig hyggeligt at lave selv :D Men det tager lang tid! Men MUMS det var lækkert!

    SvarSlet