24/11/2012

Hvorfor målebånd trumfer vægten..

Photobucket
Før - efter

 Jeg er røget lidt ind i en stilstandsperiode mht min vægt. Ligger og svæver lidt over 72 kg, og har dermed smidt omkring 12 kg nu :) Men jeg KAN bare ikke lige komme under de 72 kg - er dog helt sikker på at det nok skal komme. Jeg må bare være tålmodig, selvom det godt kan være svært til tider.

Jeg ville dog lige vise jer noget jeg opdagede i dag. Jeg ved ikke om mine øjne snyder mig, men jeg synes altså (på trods af at jeg står på 2 lidt forskellige måder) at der er en synlig forskel på de 2 billeder. Hvad så hvis jeg fortæller at der faktisk kun er omkring 2 kg forskel på dem? :) Det første er ca. 3 måneder gammelt, og det 2. er fra i dag. Jeg har jo trænet rigtig meget i den periode, og det er altså tydeligt at jeg har opbygget muskelmasse og forbrændt fedt - men det ser man jo ikke på vægten. Det skal man bruge et målebånd (eller som jeg gør - billeder) til at se.

Så husk, I kan ikke altid se resultaterne på vægten! Man har altså perioder hvor den stagnerer lidt, og det er lige præcis i DE perioder at man skal hænge i og bare blive ved med at give den gas med motionen og den sunde kost :)

Det var lige lidt lørdags tanker herfra. God weekend til jer alle! :)

P.s. Husk den lækre konkurrence! Den slutter om ca. en uge :)

12 kommentarer:

  1. Synes også klart, at man kan se forskel! Især ved din mave/talje, men også dine lår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sara! :) Dejligt at høre at det ikke bare er mig selv der synes det kan ses ;)

      Slet
  2. Ja, og husk nu muskelmassen er tungere end fedt. Men keep going :-)

    Nu ved jeg ikke lige hvad du træner, men jeg kan anbefale at bruge vægte og lave squads. Tag den vægt der gør at du lige kan tage 8-10 gentagelser. Og så gør det 3x. Personligt kan det nemlig hurtigt mærkes og ses på mig. God træning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige det :)
      Jeg træner primært Stepfit, men er også begyndt at træne Bodyfit hold, som netop er vægte og squats osv. Dét giver rigtig meget synes jeg!
      Og tak :)

      Slet
  3. Hvor er du bare skidesej, Milla :)

    SvarSlet
  4. Jeg synes helt klart også, at der er en tydelig forskel. Og ja, selvom det kan være svært at undvære vægten, så er målebånd og fedtprocent-målinger en meget bedre rettesnor i takt med, at du smider fedt og tager muskelmasse på.

    Stærkt gået! :)

    SvarSlet
  5. Jeg synes helt klart også, at der er en tydelig forskel. Og ja, selvom det kan være svært at undvære vægten, så er målebånd og fedtprocent-målinger en meget bedre rettesnor i takt med, at du smider fedt og tager muskelmasse på.

    Stærkt gået! :)

    SvarSlet
  6. Du er så sej. Jeg tænker faktisk tit på jer gl. duller, så det er rart at følge med i idet vægttab og livet med kæresten m.m. Det er tydeligt at du omfordeler kiloene! Jeg gad egentligt godt step, men jeg er totalt ringe til motorikken, og jeg var til det én gang, hvor jeg var ved at dø fordi jeg hele tiden var bagud. Knapt så sjovt. Så respekt til dig! Jeg holder mig stadig "kun" til dansetimer og Stram op og lidt alm. styrketræning med maskinerne, men har også hørt meget godt om Bodyfit. Skulle være megahårdt?!

    SvarSlet
  7. Tusind tak skal I have! :) Det varmer at læse på sådan en kold søndag aften!

    Beam: Tusind tak søde du :) Step er også bare svært hvis man ikke helt har motorikken til det. Men jo, bodyfit er vildt hårdt! Det giver virkelig noget, så det vil jeg anbefale. Jeg synes det er 100 gange bedre end stram op :) knap så "tøset" ;)

    SvarSlet
  8. Du er altså helt vildt sej, Milla! Du gør det virkelig godt og man kan sagtens se forskel på de to billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh tak altså sødeste Tina :*

      Slet