14. jun. 2010

Ugemadplan - 5 dage, ca. 100 kr.

Photobucket

Jeg satte mig og lavede en madplan for aftensmaden de næste 5 dage. Det skulle være sundt, billigt og lækkert. Jeg gik ud fra hvad jeg i forvejen har herhjemme i fryseren, køleskabet og køkkenskabet, og fik bikset denne plan sammen:

Mandag: Gulerods/løg suppe
Tirsdag: Græsk kartoffelsalat og kyllingefilet
Onsdag: Ristet ciabattabrød med advokadomousse, rester fra i går
Torsdag: Wraps med rød+gul peber, løg og kylling
Fredag: Samme som torsdag

Photobucket

Da jeg så havde handlet ind, kom jeg af med ca 100 kr. i alt :O Wow, det er altså ret vildt hvor stor en forskel der er på at handle ind én gang om ugen, eller hver dag.

Photobucket
Maden i dag. Gulerods/løg suppe. Mums :D

4 kommentarer:

  1. Hvaaa smider man ik lige opskriften på den suppe der? ;0)

    SvarSlet
  2. Mums din suppe ser lækker ud - blender du bare nogle gulerødder og løg sammen??

    SvarSlet
  3. Suppen er super nem at lave :D Jeg svitsede 1 hakket fed hvidløg, ½ stort hakket løg og 4 revne gulerødder. Derefter tilsatte jeg ½ liter vand og en bouillon terning og lod det stå og koge lidt. Til sidst blendede jeg det :) Der manglede dog lidt krydderi - der skulle have været ristet bacon i, men det er jo ikke videre sundt ;)

    SvarSlet
  4. Det var dog alligevel fantastisk, at du ikke kom af med mere ;-)
    Suppen ser meget læks ud, passer godt til vejret!!!
    MUMS!
    /xxx Nete

    SvarSlet