12. dec. 2009

Hygge lørdag

En af fordelene ved at man tager en slap-af-weekend er at man vågner frisk og udhvilet dagen efter! Udover dét er det tilmed sundere og billigere! Det resulterede i at jeg i dag gik i gang med at bage. Det er alt for sjældent det sker. Men her er hvad der kom ud af det. Lækre kæmpe gulerodsboller.

Photobucket

Nu vil jeg hoppe i noget mere præsentabelt tøj, og tage mit kamera med ud og gå en tur i det skønne solskinsvejr! Rigtig god lørdag kære læsere!

One of the good things about a weekend without alcohol, is that you wake up without being hung over. Today I even had the energy to bake. And this is the result. Carrot bread!

7 kommentarer:

  1. Ej, hvor ser bollerne også lækre ud :) Nyd det skønne vejr!

    SvarSlet
  2. Uhm, de ser lækre ud. Måske man selv skulle bage en af dagene.

    /Mette

    SvarSlet
  3. Tak tak begge to :D De er også vildt gode og svampede! Mums.

    Og jeg fik lige en god gåtur på 45 min, så det var rart at blive luftet igennem :D

    SvarSlet
  4. Naaaam!

    Jeg vil også!
    Har du en opskrift du deler ud af?

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig! :D Du får den her:

    12 (store) boller

    ½ liter lunkent vand
    1 pakke gær
    250 g revet gulerod
    1 spsk salt
    2 æg
    150 g havregryn
    100 g fuldkornshvedemel
    500 g hvedemel + det løse til at gøre dejen fast

    Blandes og formes
    Hæve 1 time
    Bages i 17-20 min ved 200 grader

    SvarSlet
  6. Super, tak, de ser virkelig godt ud!

    SvarSlet
  7. Uhm, gulerodsboller. Mums. Tak for opskriften.

    SvarSlet